אגירת אנרגיה – הפתרון לנזקי הפסקות חשמל ולטעינה של רכבים חשמליים

לכולנו ברור עד כמה חשובה רציפות אספקת החשמל בבית ובמפעל.

תקלות ברשת החשמל וברציפות אספקת החשמל, עלולות להיות בעלות משמעות עצומה, הן למשקי בית שבהם יש מתקנים המחייבים רציפות חשמלית מוחלטת, בעיקר מערכות "תומכות חיים" לסובלים ממחלות קשות, או מכשירים ומכונות שהפסקות החשמל גורמות להם נזק רב, והן במפעלים.

בזמן הפסקת חשמל, מפעל ללא אמצעי הגנה פשוט חייב לדומם מנועים עד לחזרת מערכת החשמל לפעולה. אפילו מפעלים עם הגנות ותמיכת גנרטור, תלויים בטווח ה- UPS ובתקינות וההפעלה המהירה של הגנרטור. לאחר חזרת החשמל, עובר המפעל לשלב ה-  Recovery- ניקוי המכונות, הנעת המכונות, חימום והגעה לטמפרטורה רצויה, הכנסת חומר גלם, כיול מערכות המכונה, ריצת ניסוי ותחילת ייצור רצוף. בתחומים מסוימים, מדובר במספר שעות העוברות מרגע הפסקת החשמל ועד למוצר ראשון שיוצא מהמכונה. ומה עם עובדי המשמרת, וזו שאחריה, שממתינים להפעלת המכונה?

אבל, ואולי הכי חשוב – מדובר בהפסד זמן וכמויות ייצור, ובחריגה מתכנית העבודה התפעולית.

האתגר ברור – כיצד לבטל את השפעת הפסקת החשמל בבית ובמפעל?
לנו באנג'יס יש פתרון יעיל – אגירת אנרגיה.

 

מי יטעין את הרכב שלי?

אגירת אנרגיה מועילה לא רק במקרה של הפסקות חשמל אלא גם כדי לטעון רכבים חשמליים, על פי ההערכה כי עד שנת 2030 ינועו על כבישי הארץ יותר ממיליון רכבים חשמליים.

שני האתגרים המרכזיים העומדים בפנינו על מנת למלא את הצורך האנרגטי הלא מפתיע הזה, הם: תוספת ייצור חשמל ותזמון העברתו לרשת ולטעינת הרכבים בשיאי צריכה חדשים.

הפתרון לשני האתגרים הללו הוא אגירת אנרגיה! ויש לכך שתי אפשרויות פעולה:

  • ייצור חשמל פוטו וולטאי במשך היום ייאגר במתקן האגירה וימתין לרכבים לטעינת ערב ולילה
  • מערכת האגירה תיטען בחשמל בעלות זולה ובזמני ביקוש נמוכים, ותטעין את הרכבים על פי צורך ובמשך היום כשהעלויות יקרות יותר.

כך גם נהיה מוגנים בזמנים של הפסקות חשמל, משום שתמיד תהיה זמינות למלא מצברים ברכב.

השארת תגובה