סינון שמן

על מנת להבטיח את תקינות השמן יש להקפיד לבצע בדיקות חומציות, בדיקת לחות, בדיקת DGA, בדיקת DBV ובדיקת צבע. כאשר שמן השנאי מזוהם, יתכן שניתן להצילו באמצעות סינון שמן.

השנאי הוא אחד הרכיבים החשובים במערכת החשמל וכמו גם רכיבים אחרים הוא חשוף לעומס רב, עומס הנגרם מעצמת המתח החשמלי אשר עובר בו. המתח החשמלי בסליליו גורם להתחממות רבה ולמעשה שינוי של כמה מעלות פוגע בתפקודו היעיל של השנאי. 

על מנת לשמור על הטמפרטורה המתאימה ותפקודו התקין של השנאי הוא כולל מערכת קירור העושה שימוש בשמן מינרלי המסייע בקירור ובידוד היחידה. על מנת שהשנאי יתפקד כראוי יש צורך שהשמן יישאר נקי, בצבע הנכון, עם רמת החומציות הנכונה, ללא לחות וללא בוצה. 

הופעתם של אלו היא אינדיקציה לבעיות שונות וגם בעיה בפני עצמה.

סינון שמן אינו נחשב לפתרון; זוהי פעולה יזומה אשר עושים כאשר מגיעים למסקנה כי הסינון יאפשר להציל את שמן השנאי. אך חשוב להבין שסינון שמן בפני עצמו לא פותר את הבעיות. 

סינון שמן מטפל אך ורק בסימפטומים ולא בבעיה האמתית של השנאי; סינון שמן נחשב גם ל "פעולה פולשנית" ובדרך כלל הוא מתבצע במצבים של חוסר ברירה.

אם לא מטפלים בבעיה האמתית, אין טעם לבצע סינון שמן ללא תיקון התקלה.

על מנת להימנע ממצבים אלו, אנו ממליצים לנקוט בכל פעולות הניטור ובדיקות השמן. 

בדיקות שגרתיות מסייעות לזיהוי מוקדם של בעיות ומסייעות במניעת בעיות חמורות אשר בסופו של דבר פוגעות בייצור והספקת החשמל, כמו גם עלויות כספיות גבוהות.

אנו מזמינים אתכם להיעזר במומחים של חברת אנג'יס המבצעים בדיקות מעבדה ופעולות תחזוקה לשנאים; פעולות המאריכות את חיי השנאי ומאפשרות לו לעבוד בצורה תקינה.

פעמים רבות , אנו נתקלים בלקוחות מבולבלים שאחרי בדיקת שמן שטחית מתבקשים לסנן השמן של השנאי בתהליך מסוכן לשנאי ויקר מאוד.

כדי להוכיח צורך בסינון שמן יש לבצע סדרה ארוכה של בדיקות שמן במעבדות מאושרות הנושאות תו תקן 17025 ולהתייעץ עם מומחים לחיי שנאים. אל תתפתו לסנן השמן לפני שהתייעצתם עם מומחה בתחום, 

או עם  חברת אנג'יס.

תודה על פנייתך.

אנו נשוב אליך בהקדם