אנרגיית חשמל – דרכים להפקתה

כולנו עושים שימוש ב אנרגיית חשמל והאמת שדי קשה לדמיין את החיים ללא חשמל.

אתם קוראים שורות אלו באמצעות טלפון או מחשב הדורשים אנרגיית חשמל להפעלתם.

גם לצורך ייצור אותו המחשב נזקקנו לאנרגיית חשמל. האור שדולק אצלכם בחדר דורש חשמל; מכשיר המיקרוגל באמצעותו חיממתם את האוכל עובד על חשמל. לא חסרות דוגמאות הממחישות את התלות שלנו באנרגיית חשמל.

עבורנו החשמל הוא דבר מובן מאליו; אנו לוחצים על כפתור ויש לנו אור וגם אנרגיית חשמל זמינה בשקעים. אך אולי זה זמן טוב להבין מהיכן מגיע אותו החשמל, כיצד מייצרים אותו.

אנרגיה מתחדשת לעומת אנרגיה ממקורות מתכלים

ישנן דרכים שונות באמצעותן אנו יכולים להפיק אנרגיית חשמל.

בגדול ניתן לחלק את השיטות לכאלו העושות שימוש במקורות אנרגיה מתכלים ואלו העושות שימוש במקורות אנרגיה מתחדשת.

מקורות אנרגיה מתכלים הם דלקים מאובנים כמו נפט, פחם וגז טבעי. מקורות האנרגיה המתחדשת יכולים להיות אנרגיית הרוח, תנועת גלי הים ואנרגיית השמש.

עיקר אנרגיית החשמל בעולם מיוצרת כיום באמצעות מקורות אנרגיה מתכלים. הסיבה לכך היא עלויות ההפקה היחסית נמוכות באמצעות דלקים מאובנים.

הטכנולוגיות לייצור אנרגיית  חשמל באמצעות מקורות אנרגיה מתחדשת הן עדיין נחשבות לחדשות. ישנו גידול בשימוש בהן אך טכנולוגיות אלו עדיין נמצאות בשלבי התפתחות.

אחת השיטות להפקת אנרגיית חשמל ממקורות מתחדשים היא הפקת אנרגיה מקרינת השמש. בשיטה זו נעשה שימוש בפאנלים בעלי תאים פוטו וולטאים. תאים אלו ממירים את אנרגיית השמש לחשמל. 

דרך נוספת לשימוש באנרגיית השמש לצורך הפקת אנרגיית חשמל היא באמצעות הפעלת טורבינות קיטור בהן אנרגיית השמש היא מקור החום להפקת הקיטור.

גם באמצעות הרוח ניתן להפיק אנרגיית חשמל

על מנת להפיק חשמל באמצעות הרוח אנו עושים שימוש במדחפי ענק המונעים באופן טבעי כאשר נושבת רוח וכך הם מניעים טורבינת רוח המפיקה חשמל.

הפקת אנרגיית חשמל באמצעות מקורות אנרגיה מתחדשת נותנת לנו תקווה לעולם שבו כולם נהנים מאנרגיה זולה וזמינה אשר אינה יוצרת מפגעים סביבתיים ומאפשרת לנו ליהנות מנפלאות החשמל ללא המחיר הסביבתי הנגרם עקב שימוש בדלקים מאובנים היום.

תודה על פנייתך.

אנו נשוב אליך בהקדם