אנרגיה סולארית יתרונות וחסרונות

עלינו לבחון את אנרגיה סולארית יתרונות וחסרונות .

השמש היא מקור אנרגיה בלתי נדלה אותו ניתן לנצל, בין היתר, לצורך הפקת חשמל.

לאור הבעיות והחסרונות של האנרגיה ממקורות מאובנים: פליטת מתכות כבדות; התחממות כדור הארץ; המסת הקרחונים; עליית מפלס פני הים ושאר בעיות האקלים, ישנו עניין הולך וגודל באנרגיה סולארית. אולי זה זמן טוב לבחון את היתרונות והחסרונות של אנרגיה סולארית.

היתרונות של שימוש באנרגיה סולארית

  1. מקור אנרגיה בלתי מתכלה – בעוד מקורות האנרגיה המאובנים הולכים ומדלדלים, אנרגיית השמש קיימת בשפע והיא צפויה להישאר איתנו עוד מיליארדי שנים. זהו מקור אנרגיה בלתי מתכלה.
  2. חיסכון במשאבי קרקע – בעוד רוב השיטות לייצור חשמל דורשות משאבי קרקע גדולים לצורך הקמת תחנות כוח, האנרגיה הסולארית יכולה לעשות שימוש וניצול של מבנים קיימים. למשל ניתן להתקין פאנלים סולאריים להפקת חשמל על גגות של מבנים קיימים כמו מחסנים ומפעלים.
  3. פחות נזקים סביבתיים – בעוד דלקים מאובנים גורמים לזיהום אוויר ומחלות, גשם חומצי והתחממות כדור הארץ, האנרגיה הסולארית היא אנרגיה נקייה שאינה מזדהמת.
  4. מקור הכנסה – אנרגיה סולארית יכולה להיות מקור הכנסה נוסף עבור רבים. למשל מפעל המתקין על גגותיו פאנלים סולאריים יכול למכור את החשמל לרשת הארצית.
  5. עצמאות כלכלית – מדינות חסרות משאבי אנרגיה, כמו ישראל עד לגילוי מאגרי הגז, יכולות לעשות שימוש באנרגיית השמש ולהשיג עצמאות אנרגטית ללא תלות בייבוא של דלקים מסוגים שונים לצורך הפקת חשמל.

חסרונות של אנרגיה סולארית

  1. תלות בטבע – לצורך הפקת חשמל באמצעות אנרגיה סולארית יש צורך באור השמש. מה שמגביל את הפקת החשמל לשעות היום ובהתאם למחזוריות הטבע.
  2. עלות הקמה – הקמה של תחנות כוח סולאריות עדיין נחשבת ליקרה ופחות משתלמת יחסית לתחנות כוח סולאריות העושות שימוש בדלקים.
  3. שטח גדול – הקמת תחנות כוח סולאריות דורשת שטח גדול יותר מאשר תחנות כוח קונבנציונליות. אך יחד עם זאת חשוב לזכור כי ניתן לנצל גגות של מבנים לצורך הפקת אנרגיה סולארית.
  4. האנרגיות המתחדשות עשוית לגרום לאי יציבות מתח ותדר ע"ג רשת החשמל הארצית.

לצד החסרונות אנו גם רואים התקדמות טכנולוגית ופתרונות יצירתיים אשר הופכים את תהליכי הפקת האנרגיה הסולרית ליעילה יותר ומשתלמת יותר. היום האנרגיה הסולארית נגישה לכולם וכמעט כל אחד יכול להפוך את הגג שלו לתחנת כוח סולארית קטנה המספקת את התצרוכת האישית ואף מוכרת עודפים לרשת החשמל הארצית.

תודה על פנייתך.

אנו נשוב אליך בהקדם