אנרגיה סולארית בישראל

אנרגיה סולארית בישראל, באופן טבעי ישראל היא מדינה דלה במחצבי טבע, בעיקר אלו המשמשים להפקת אנרגיה.  

אמנם בשנים האחרונות התגלו מאגרי הגז בים התיכון, אך מבחינה היסטורית ישראל תמיד התמודדה עם מחסור במקורות אנרגיה מקומיים, מלבד מקור אנרגיה אחד שאותו יש לנו בשפע תמיד – אנרגיית השמש.

בזכות מדענים ומהנדסים ישראלים למדנו לנצל את אנרגיית השמש לתועלת האדם. בתחילת הדרך עשינו זאת באמצעות אנרגיה תרמו-סולארית, ובהמשך הדרך פיתחנו גם את האנרגיה הפוטו חשמלית. 

ראוי לציין כי ישראל הגיעה להישגים חסרי תקדים בהנגשת האנרגיה הסולארית לצרכן הביתי; דודי שמש, העושים שימוש באנרגיה תרמו סולארית, נמצאים בשימוש כבר עשרות שנים; 

כ95% מבתי האב בישראל עושים שימוש במקור אנרגיה זה וחוסכים כ 3%-4% מתצרוכת החשמל בישראל.

קצת על ישראל

ישראל תמיד הייתה מובילה במחקר ופיתוח בתחום האנרגיה הסולארית, אך למרות זאת, מלבד דודי השמש, האנרגיה הסולארית לא הבשילה לשימוש מסחרי. אך בשני העשורים האחרונים חלו תמורות רבות בתחום. 

שיפורים טכנולוגיים מאפשרים לייצר היום אנרגיה סולארית בישראל במחירים תחרותיים. חברות רבות נכנסו לתחום והחלו להקים תחנות כוח סולאריות.

הראשונים שהחלו ליהנות מאנרגיה סולארית היו לקוחות גדולים (צרכני אנרגיה כבדים) כמו מפעלים ובתי מלון אשר יכולו להרשות לעצמם לעמוד בעלות התשתיות. 

אך כיום האנרגיה הסולארית הופכת להיות נגישה גם לצרכן הפרטי אשר יכול ליהנות ממקור אנרגיה זול ובלתי מזהם.

לא רק שיפורים טכנולוגיים נדרשו לצורך מהפכת אנרגיה סולארית בישראל, אלא גם שינויי חקיקה. בשנת 2016 המדינה הנהיגה את שיטת ”מונה נטו“, שיטה המאפשרת לצרכן הפרטי להתקין פאנלים סולאריים ולהזדכות מול חברת החשמל על עודפי הצריכה. 

שינויי החקיקה הביאו לפריחה בתחום האנרגיה הסולארית בישראל.

אנרגיה סולארית מציעה פתרון אטרקטיבי עבור מוסדות ומפעלים הצורכים הצורכים כמויות גדולות של אנרגיה. 

היא מאפשרת לכם להפחית את עלויות הייצור ואף להפיק רווח כיצרני אנרגיה המספקים חשמל לרשת הארצית.

בשנים האחרונות עיקר תשומת הלב מופנית לעבר מאגרי הגז, אך עדיין יש להמשיך לפתח את תחום האנרגיה הסולארית המבטיחה לנו מקור אנרגיה בלתי מתכלה, זמין, זול ושאינו מושפע ממתיחויות פוליטיות מול יצרניות הנפט.

תודה על פנייתך.

אנו נשוב אליך בהקדם