אנרגיה מתחדשת יתרונות וחסרונות

החיים המודרניים הפכו אותנו לתלויים באנרגיה. הקדמה הטכנולוגית שאליה הגענו ואורח החיים שלנו מחייבים שימוש באנרגיה. אנרגיה מתחדשת יתרונות וחסרונות, אנחנו נמצאים במגמה תמידית של גידול באוכלוסיית העולם ועלייה ברמת החיים, מה שצפוי להגביר את הביקוש לאנרגיה. 

רוב מקורות האנרגיה בהם אנו משתמשים היום עושים שימוש במשאבים מתכלים כמו פחם ודלקים מחצביים אחרים. הבעיה עם מקורות אנרגיה אלו היא הזיהום הרב שהם יוצרים ותרומתם לשינויי האקלים. כך בעצם נולד הביקוש למקורות אנרגיה מתחדשת.

היתרונות של אנרגיה מתחדשת

אנרגיה מתחדשת עושה שימוש במקורות אנרגיה טבעיים הקיימים סביבנו כל הזמן ואינם יוצרים זיהום או פולטים גזי חממה. מקורות אנרגיה אלו יכולים להיות אנרגיית השמש, הרוח ואפילו תנועת גלי הים. 

זהו ממש משאב הניתן לנו בחינם וזהו יתרון גדול – אין צורך להשקיע משאבים גדולים לצורך השגתו כמו במקרה של מקורות אנרגיה פוסיליים.

האנרגיה המתחדשת מעניקה לנו פתרון לעלייה במחירי הדלקים, בלעדיה הדלקים יעלו אף יותר. 

כמו כן הידלדלות משאבי הדלק המאובנים והצורך במקורות אנרגיה יכול להיות מקור לסכסוכים וחוסר יציבות פוליטית. האנרגיה המתחדשת מציעה לנו אלטרנטיבה ליום שבו יגמרו מקורות האנרגיה המאובנים.

החסרונות של אנרגיה מתחדשת

אמנם לאנרגיה מתחדשת ישנם יתרונות רבים, אך עדיין יש לה חסרונות ואתגרים להתמודד איתם. הטכנולוגיות להפקת חשמל ממקורות אנרגיה מתחדשת הן עדיין טכנולוגיות חדשות אשר חלקן נאבקות להצדיק את כדאיותן הכלכלית ולא כולן מצליחות לייצר חשמל במחירים אשר יכולים להתחרות בדלקים המאובנים, אך בהחלט ישנם הישגים בתחום ונצילות האנרגיה עולה.

כמן כן, חלק מצורות ההפקה של חשמל באמצעות אנרגיה מתחדשת גם כן יוצרים מפגעים סביבתיים. 

למשל ישנו חשש כי טורבינות רוח עלולות לפגוע בעלי הכנף. אם נערוך שקלול של היתרונות מול החסרונות נוכל להבין שהעתיד נמצא באנרגיה מתחדשת. 

למרות החסרונות שיש לה היא מציעה אלטרנטיבה טובה יותר. בנוסף הטכנולוגיות משתפרות ואנו לומדים לרתום את מקורות האנרגיה המתחדשת לטובת האדם בצורה טובה ויעילה יותר. 

נראה שהאנרגיה ממקורות מתחדשים מציעה לנו עתיד טוב יותר.

תודה על פנייתך.

אנו נשוב אליך בהקדם