אנרגיה בישראל

עוד מהימים שלפני תקופת קום המדינה, משק החשמל בישראל נשלט ברובו על ידי חברת החשמל אשר לימים הפכה מחברה ציבורית לחברה ממשלתית. בתחילת הדרך מקורות האנרגיה בישראל אשר שימשו להפקת חשמל היו דיזל ומזוט. מעט מהחשמל יוצר באמצעות טכנולוגיה הידרו אלקטרית. 

בהמשך הדרך חברת החשמל עברה לשימוש בפחם וגם גז טבעי אשר עד היום נמצאים בשימוש.

לצערנו הרב, למרות שישראל שימשה כחלוצה בתחום טכנולוגיות להפקת אנרגיה סולארית, רק אחוז קטן מהאנרגיה בישראל מופק ממקורות אנרגיה מתחדשת (אשר בניהם גם אנרגיה סולארית). 

רוב האנרגיה בישראל מיוצרת מדלקים מחצביים, כלומר מקורות אנרגיה שאינם מתחדשים.

לתלות בדלקים מחצביים ישנו מחיר כבד על הסביבה; הגורמים המרכזיים לזיהום האוויר בישראל הם תחנות הכוח הפחמיות, בתי הזיקוק לנפט והתחבורה. 

מידי שנה נפלטים מתחנות הכוח הפחמיות כמויות גדולות של מתכות כבדות ביניהן ארסן, עופרת וכספית המסכנות את הציבור.

אנרגיה בישראל – רפורמות

על מנת לעודד תחרות התקבלו החלטות שונות המיושמות בשלבים ותכניות ארוכות טווח. על פי תכניות הממשלה ישנה כוונה להגיע למצב שבו שום יצרן אינו מחזיק יותר מ 30% מיכולת הגנרציה הארצית ובמסגרת תכנית זו נאסר על חברת החשמל להקים תחנות כוח חדשות. 

אמנם עדיין לא הגענו למצב זה, אך החוק מאפשר היום ליצרנים נוספים להיכנס לתחום. היעד השני אותו קבעה הממשלה הוא יצור של 10% מהחשמל באמצעות אנרגיה מתחדשת.

אנרגיה בישראל – צורך לאומי

ברור לכולם שלאנרגיה ישנה חשיבות אסטרטגית ברמה לאומית. על המדינה להבטיח אספקה שוטפת של חשמל לצורך קיום המשק והתעשייה, גם בשגרה וגם במצבי חירום. 

על מנת להבטיח אספקת חשמל שוטפת יש לפזר את הייצור על פני אתרים שונים באמצעות יצרני חשמל פרטיים. כמו כן יש להקטין את התלות במקורות אנרגיה פוסיליים ולעודד שימוש באנרגיה סולארית בישראל, כמו גם מקורות אחרים של אנרגיה מתחדשת. 

יש לכך יתרונות ביטחוניים, כלכליים וסביבתיים.

אנו בחברת אנג‘יס גאים להיות חלק ממהפכת האנרגיה בישראל. 

אנו פועלים בארץ מעל ל 10 שנים ומביאים איתנו ידע וטכנולוגיה לגיוון מקורות הגנרציה וניהול מערכות החשמל בישראל. בזכות הטכנולוגיה שלנו ניתן ליהנות מאנרגיה נקייה וזולה.

תודה על פנייתך.

אנו נשוב אליך בהקדם