איך עובדת מערכת סולארית?

אנרגיה סולארית היא תחום שצבר תאוצה ברחבי העולם כשיותר ויותר מדינות התחילו עם אסטרטגיית המעבר לניצול כוח השמש כמקור אנרגיה ראשוני, ובעשרים השנים האחרונות מגמה זו הגיעה גם לישראל. העלויות של מערכות אנרגיה סולאריות צנחו בשנים האחרונות, לצד שיפורים משמעותיים מבחינת יעילות טכנית ואיכות הייצור.

חברת אנג'יס הייתה בין החברות הראשונות שהכניסו לישראל פתרונות של אנרגיה חכמה, והרגילה צרכנים להתחיל להסתכל על השמש כעל פתרון בר קיימא לאנרגיה חלופית.

אבל ככל שיותר ויותר בעלי בתים פרטיים ומבנים ציבוריים או תעשייתיים מתחילים להפנים את כניסת השמש לשוק האנרגיה, השאלה הגדולה היא: איך עובדת מערכת סולארית? אז בואו נפרק את התחום הזה לפיסות מידע שימושיות כך שתוכלו להבין איך פאנלים סולאריים מייצרים אנרגיה לבית, ואיך באמת אפשר להשתמש בכוח השמש.

איך פאנלים סולאריים עובדים לייצור חשמל?

פאנל סולארי סטנדרטי מורכב משכבת תאי סיליקון, מסגרת מתכת, מעטפת זכוכית וחיווט, שמאפשרים זרימה של תאי סיליקון. לסיליקון יש תכונות מוליך שמאפשרות לו לספוג ולהמיר את אור השמש לחשמל.

כשאור השמש מקיים אינטראקציה עם תא סיליקון, הוא מגדיר תנועה אשר יוזמת זרם חשמלי. תהליך זה נקרא "אפקט פוטו-וולטאי והוא מתאר את הפונקציונליות הכללית של טכנולוגיית פאנלים סולאריים.

תהליך פוטו-וולטאי?

כן. זהו חלק מהתהליך של פעולת מערכת סולארית, והוא פועל בשלבים הבאים:

  • תאי סיליקון פוטו-וולטאים סופגים קרינת שמש.
  • כשקרני השמש מקיימות אינטראקציה עם תאי הסיליקון, האלקטרונים מתחילים לנוע.
  • העברת אלקטרונים יוצרת זרם חשמלי, שנתפס על ידי צומת חיווט בלוח.
  • החיווט מפעיל זרם חשמלי ישיר (DC) וממיר את האנרגיה הסולארית לזרם חלופי (AC).

חלקים חשובים אחרים של פאנלים סולאריים

בנוסף לתאי סיליקון, פאנל סולארי טיפוסי כולל מעטפת זכוכית שמציעה עמידות והגנה על תאי סיליקון פוטו וולטאים. מתחת לזכוכית החיצונית, בלוח יש שכבת בידוד שמציעה הגנה מפני פיזור חום ולחות בתוך הלוח. הבידוד חשוב כי עליית הטמפרטורה תוביל לירידה ביעילות, וכתוצאה מכך הביצועים של הפאנל הסולארי יהיו נמוכים.

לפאנלים סולאריים יש ציפוי שמגביר את ספיגת אור השמש ומאפשר לתאי הסיליקון לקבל חשיפה מקסימלית לאור השמש. תאי סיליקון סולאריים מיוצרים ברוב המקרים בשתי תצורות תאים: Monocrystalline או polycrystalline.

תאי monocrystalline מורכבים מגביש סיליקון יחיד, ואילו תאים polycrystalline מורכבים משברים או רסיסים של סיליקון. פורמטים של מונו מספקים יותר מקום לאלקטרונים לנוע סביב ובכך מציעים יעילות גבוהה בטכנולוגיה סולארית, יותר מאשר פורמטים של polycrystalline.

בשורה התחתונה: שימוש במערכות סולאריות מציע חיסכון משמעותי, בין שלל היתרונות האחרים

אם אתם שוקלים התקנת מערכת סולארית לבית או למבנה שלכם, חשוב שתתייעצו עם המומחים בחברת אנג'יס, שיעזרו לכם לקחת בחשבון את כל השיקולים, כולל המימון, הציוד המתאים, בחירת המערכת הנכונה, והאחריות שמתבטאת בתחזוקה ומעקב אחר איכות הציוד.

וזה לא הכול, בהנהלת החברה יעזרו לכם לנקוט בכל השיטות המתאימות ליצירת תשתית חזקה שתחסוך לכם כספים רבים בטווח הארוך.

המומחים בחברה עזרו במשך השנים לבעלי מבנים תעשייתיים גדולים ובתים פרטיים רבים לבצע את המעבר לשימוש באנרגיה חכמה, עם מספר נקודות מפתח של ייעוץ שמבטיחים את קבלת המערכת הסולארית המתאימה ביותר, בהתאם למאפיינים והצרכים האישיים.

תודה על פנייתך.

אנו נשוב אליך בהקדם