גיוון מקורות גנרציה

כל "גוף", כגון אוניברסיטה, בית חולים, מלון, מגדל גבוה, קיבוץ ואפילו בית או דירה, יכול לבחור את מקורות החשמל שלו, לצד החיבור לרשת חברת החשמל של ישראל, הכול תלוי בנטיות הלב של האחראי על מקורות הגנרציה ועל המיקום הגיאוגרפי שלו. למשל:

במיקום גבוה ניתן לחזק את אנרגיית הרוח; באזור מדברי או שטוף שמש מומלץ להשתמש באנרגיה סולארית; ובמקום שאליו מגיעה תשתית גז טבעי ניתן לגגון מקורות גנרציה עם מיקרו טורבינה שורפת גז.

אם נוכל לצרף ליתרונות העצומים של המעבר לחשמל חכם גם את תחום אגירת החשמל, תארו לכם איך ייראו חיינו. בכל רגע נתון, מערכת בקרה אוטומטית תחליט בשבילנו מאיזה מקור כדאי למשוך את החשמל.

ייצור אנרגיה כוללת גלובלית

ראשית, בואו נבחן כיצד גיוון מקורות גנרציה שינה את תמונת האנרגיה העולמית, מבחינת הכמות ומבחינת המקור, וההשפעה של השינוי לטווח הארוך. אם נחזור אחורה בזמן לשנת 1800, נראה שכמעט כל האנרגיה של העולם הופקה מביומסה מסורתית, בעיקר משריפת עץ וחומרים אורגניים אחרים.

העולם השתמש בכמות פחם קטנה, כשני אחוזים בלבד. אבל ההתרחבות שלנו לצריכת הנפט החלה רק בסביבות 1870. שני עשורים מאוחר יותר, הגיע השימוש בגז טבעי הידרואלקטרי. בשנת 1900, צריכת פחם גדלה באופן משמעותי, ותפסה כמעט מחצית מהאנרגיה העולמית.

התפתחות צריכת החשמל מאמצע המאה העשרים ועד ימינו

עד אמצע המאה העשרים, תמהיל האנרגיה היה מגוון באופן משמעותי. פחם עקף דלק ביולוגי מסורתי ונפט בעשרים אחוזים. בשנת 1960 העולם עבר לייצור חשמל גרעיני, ולבסוף הגיע עידן גיוון מקורות גנרציה המוכר לנו היום, שמתבטא בשימוש בדלק ביולוגי מודרני, רוח ושמש.

בשנת 2015, העולם צרך 146,000 טרה-שעות (TWh) של אנרגיה ראשונית בשיעור גבוה פי 25 מהצריכה שהייתה בשנת 1800. גם אם נכלול דלק ביולוגי מודרני ו-hydropower, זה עדיין פחות מחמישה אחוזים, וגם עם ההתקדמות המשמעותית שהושגה היום בתחום, יש לנו עוד דרך ארוכה לעבור בתחום גיוון מקורות גנרציה.

ההשקעה והייצור של הטכנולוגיה המתחדשת גדלה ככל שהעולם מבין ומפנים את חשיבות המעבר לשימוש בחשמל חכם.

ייצור אנרגיה לפי אזורים

הממשלה מעודדת מעבר לייצור חשמל מאנרגיה נקייה ומתחדשת, ובאזורים רבים בארץ כבר ניתן לראות את השימוש בפנלים סולאריים, כלומר, שימוש באנרגיית השמש. חברת אנג'יס מתמחה בייצור, אספקה, התקנה ותחזוקה של מערכות סולאריות על גגות מבנים תעשייתיים או בתים פרטיים.

כך שלא משנה היכן ממוקם המבנה שלכם, למומחים שלנו יש את הידע המקצועי והפתרונות הנכונים שיאפשרו לכם להתחיל להשתמש בחשמל חכם, כולל לאגור אותו, ובכך להפחית את תשלום חשבונות החשמל, לתרום לסביבה ובעיקר לנצל את המשאבים הטבעיים בסביבתכם, לשימוש באנרגיה מתחדשת.

תודה על פנייתך.

אנו נשוב אליך בהקדם