אנרגיה חלופית: העתיד החדש

אנרגיה חלופית היא מונח רחב שמתייחס למקורות אנרגיה שמהווים חלופות למקורות האנרגיה הנפוצים ביותר הקיימים היום. בעתיד (הלא רחוק) העולם יעבור לשימוש באנרגיה חלופית כמקור חדש לצריכת חשמל. לשם המחשה, זה מה שמצפה לנו:

אנרגיה סולארית – נקייה, שופעת, שמתחדשת מהשמש.

כוח הרוח – אנרגיה נקייה ויעילה שמגיעה מהרוח, בעלות נמוכה.

אנרגיית ביומסה – אנרגיה שמופקת מצמחים וחומרים ביולוגיים שונים.

אנרגיה גיאותרמית – מקור כוח עצום המופק מהליבה המותכת של כדור הארץ.

אנרגיית גאות ושפל – אנרגיה שמתאפשרת בזכות תנועות גלי הגאות והשפל.

ההיסטוריה של מקורות אנרגיה חלופיים

מעבר ממקור אחד של אנרגיה, למקורות חלופיים, התרחש במקרים רבים על פני ההיסטוריה האנושית, והמוכר ביותר ביניהם הוא המעבר מעץ לפחם רך. כלכלה פשוטה הכתיבה שככל שמקור הדלק העיקרי הופך לנדיר, ומוביל להתייקרות מחירים, החלופות הופכות להיות אטרקטיביות יותר.

נפט גולמי, מקור האנרגיה העיקרי שלנו כיום, מציג מאפיינים של דלדול כפי שמתואר על ידי תורת שיא תפוקת הנפט, והוא שמנהיג את המעבר הנוכחי לקראת אנרגיה חלופית.

הביקוש הגובר היום לאנרגיה חלופית

הביקוש הגבוה היום לאנרגיה חלופית גדל מסיבות רבות. מחירי הנפט הגולמי התנודדו בפראות בשנים האחרונות וגרמו לעליית מחירים תכופה וגבוהה. זה גרם לארגוני אנרגיה בארץ ובעולם לחשוב על אנרגיה באופנים שלא היו מאז "הלם הנפט" האחרון בשנות השבעים, שגרם למחסור ולהעלאות מחירים מהירות.

רוח הלאומיות בשילוב עם זעקה לעצמאות האנרגיה העלתה עניין במקורות אנרגיה חלופית שמתחדשת מהשמש ומהרוח, ואנחנו קרובים היום יותר מתמיד לנקודת המפנה. מחירים גבוהים יותר לנפט גולמי מהווים תמריצים לאימוץ אנרגיה נקייה.

אנרגיה חלופית זולה יותר מאנרגיה רגילה

בשווקים מסוימים, מחיר אנרגיה חלופית שמופקת מהרוח והשמש, עומד כיום מתחת למחיר דלק מסורתי ממקורות מאובנים כמו פחם, ומגמה זו צפויה להימשך ככל שהחדשנות בתחום האנרגיה המתחדשת ממריאה.

כמה דוגמאות טובות למקורות אנרגיה חלופית

כדי להקל את המעבר לשימוש במקורות אנרגיה חלופית, בואו נראה כמה פשוט למצוא אותה ולהשתמש בה:

גז מימן

שלא כמו צורות אחרות של גז טבעי, מימן הוא דלק בוער נקי לחלוטין. לאחר הייצור, תאי גז מימן פולטים רק אדי מים ואוויר חם בעת השימוש.

אנרגיית גאות ושפל

בעוד שאנרגיית גאות ושפל משתמשת בכוח המים כדי לייצר אנרגיה, בדומה לשיטות הידרואלקטריות, היישום שלה נושא מכנה משותף גבוה יותר עם טורבינות רוח. למרות שזוהי טכנולוגיה חדשה למדי, הפוטנציאל שלה עצום.

אנרגיה מביומסיה

אנרגיית ביומסיה זמינה במספר צורות. תהליך שריפת עץ שימש במשך אלפי שנים לייצור חום, אבל ההתקדמות האחרונה מאפשרת גם שימוש במוצרי פסולת שניתנים למחזור.

ההתמקדות בשריפת עץ, ושימוש בחום שנוצר, יכול להיות שווה לכוח המופק על ידי מערכת הסקה מרכזית. בנוסף, העלויות הכרוכות נוטות להיות נמוכות וכמות הפחמן המשוחררת על ידי סוג זה של דלק, נופלת מתחת לכמות המשוחררת על ידי דלקים פוסיליים.

אנרגיית רוח

צורה זו של אנרגיה חלופית הפכה להיות פופולארית יותר ויותר בשנים האחרונות. גישה זו מציעה הרבה יתרונות בזכות השימוש במקורות מתחדשים לייצור אנרגיה, ללא שום בזבוז.

היתרונות המשמעותיים של מעבר לשימוש באנרגיה חלופית

ככל שהנושאים הנובעים משימוש בדלקים פוסיליים מסורתיים הופכים להיות בולטים יותר, מקורות אנרגיה חלופית כמו אלו שהוזכרו כאן, עשויים לקבל חשיבות נוספת. היתרון העיקרי הוא הקלת רוב הבעיות הנגרמות על ידי שימוש בדלקים מאובנים, ובמיוחד מניעת הפליטה שמזהמת את האוויר.

באמצעות שילוב המקורות השונים ליצירת אנרגיה חלופית, נוכל להשפיע באופן חיובי על נושאים כגון שינויי אקלים, מניעת זיהום ועוד נושאים סביבתיים רבים אחרים.

שירותים מתקדמים להתקנת ותחזוקת ציוד אנרגיה חלופית

חברת ENGIS מספקת שורת פתרונות ושירותים לבדיקה וטיפול במערכות אנרגיה סולארית, כולל תחזוקת שנאים ומתקני מתח גבוה. המטרה היא לספק מערכת פתרונות מקיפה לצרכי לקוחות החברה, במקביל להגדלה יעילה של מחזור החיים של מערכות מתח גבוה.

כך אנחנו מבטיחים עבודה רציפה ואף הרחבנו את תחומי הפעילות של החברה על מנת להעניק פתרונות מתאימים ללקוחות שזקוקים לתשתית חדשה. פעילות החברה מבוצעת בשיתוף פעולה עם חברות מסין ומאירופה, לאספקת ציוד מתח גבוה, כולל שירותי תיקון ותחזוקה שוטפת.

תודה על פנייתך.

אנו נשוב אליך בהקדם