בדיקת EMI

בדיקה

 

 

החל משנת 2011, חברת אנג'יס מבצעת בישראל בדיקת EMI ((Electromagnetic Interference לתחנות הכוח הגדולות בארץ. זוהי בדיקה יעילה שאינה פולשנית במהלך פעולתה (און ליין). היא יעילה במיוחד לשימוש על מכונות מסתובבות.

בדיקת EMI מסוגלת לזהות מגוון נרחב של אי דיוקים בגנרטורים, מנועים, פסי צבירה, ארונות מיתוג מ"ג, וראשי כבלים, ונחשבת עדיין לחדשה ופורצת דרך. היא מתאימה למכונות מסתובבות כגון גנרטורים ומנועים, ומתבצעת על ידי המומחים בחברת אנג'יס, בתחנות הכוח, מתקני ההתפלה והמפעלים הגדולים בארץ.

יתרונות הבדיקה

הבדיקה מסייעת "להקשיב" להפרעות האלקטרומגנטיות שהמכונה, הגנרטור, המנוע או כל ציוד שנבדק, מייצר: דרך חיבור "בייגלה", שהוא ה- RFCT, Radio Frequency Current Transformer זמני בנקודת האפס.

היות וכל אי דיוק במכונה מייצר רעש מיוחד, הקלטת הרעש תילכד תמיד בנקודת האפס. בחלק מהמקרים, הקלטת ה-EMI סייעה למצוא את ההחמרה הקלה במצב הבידוד. ייחוד בדיקת EMI הוא שזוהי בדיקה שאינה פולשנית, היות והגנרטור או המנוע ממשיך לעבוד במהלך הבדיקה, והיא מסוגלת לאתר מגוון רחב של בעיות לפני שהן הופכות לתקלות.

איתור ופתרון תקלות מבעוד מועד

למומחים בחברת אנג'יס יש את הידע הדרוש לזיהוי תבנית הרעש המיוחד, ולתרגם אותו. כך אנו מצביעים על ה"בעיה", כלומר, אי הדיוק, המתחולל במכונה, החל מבעיות במעורר, דרך הסטטור, ועד הרוטור.

כל בדיקה מוקלטת מהווה נקודת השוואה לבדיקות העתידיות, ואלו מסייעות בהבנת ההיסטוריה של המכונה, ואיתור אי הדיוקים המתחוללים בה. הבדיקה היא פרי המצאתם של צוות מומחים בשנת 1980, ומאז סייעה במתן אבחון מדויק ל-8000 מכונות, בחמש מאות תכנונים שונים, והיא מסוגלת לאתר שבעים סוגים שונים של אי דיוקים. 

התדירות שבה פועלת בדיקת EMI היא המדויקת ביותר לאיתור התפרקויות חלקיות ובעיות הקשתה שעשויות להתחולל במכונה.

 אילו תקלות ניתן לאתר באמצעות הבדיקה

בין מגוון אי הדיוקים שהמומחים בחברת אנג'יס יכולים למצוא במהלך בדיקת EMI, ניתן למצוא:

גנרטורים

  • התפרקויות חלקיות בחריצים של מוטות הסטטור, הנובעות מארוזיה בציפוי המוליכים.
  • החמרה במערכת הדרוג של מוטות הסטטור.
  • טריז במוטות הסטטור.
  • קצות סליל רופף.
  • חסימות במעגלים של טבעת ההולכה.
  • מוליכים שבורים למחצה או משוחררים של הסטטור.
  • זיהום ליפופים.

מנועים

  • התפרקויות חלקיות בסליל הסטטור.
  • החמרת חריץ המנוע וקצותיו.
  • זיהום בליפופים.
  • חיבורים פגומים של חוליות סטטור בולטות או פגומות.
  • מוטות רוטור שבורות במנוע.
  • בעיות במיסבים.
  • חוסר איזון.
  • תקינות אטם שמן בפיר החיץ.

תוצאות הבדיקה

בתום הבדיקה, המומחים בחברת אנג'יס מגישים ללקוח דו"ח המלצות, המסייע במיוחד בתחומים הבאים:

  • מתן דגשים מיוחדים לפני שיפוץ גדול.
  • בחינת יעילות שיפוץ גנרטור, בתום העבודה.
  • מתן אינדיקציה לקביעת תדירות שיפוצים לגנרטורים, מעבר להמלצת היצרן.

במהלך השנים בהן ביצענו בדיקת EMI ללקוחותינו, זיהינו בעיות לפני שהן הפכו לתקלות משמעותיות שהובילו להפסקות יחידה ואי אספקת חשמל.

ליצירת קשר מהירה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן